تمرینات ورزشی تقویت عضلات زانو

1- روی صندلی بنشینید به¬طوریکه زانوها حدود 90 درجه خم شده باشد. سپس پاها را به نوبت باز کنید و در حالیکه عضله ران را منقبض می¬کنید، حدود 5 ثانیه آن¬را در این وضعیت نگاه دارید. این ورزش باید برای هر پا 10 مرتبه، و در 3 نوبت صبح، ظهر و شب انجام شود.
2- طاقباز روی زمین دراز بکشید یک پا را 90 درجه خم کنید به¬طوریکه کف پا روی زمین باشد. پای دیگر را در حالیکه کاملا صاف و کشیده است 10 سانتی¬متر به آرامی از زمین بلند کرده و به¬مدت 10 ثانیه نگاه دارید. این ورزش باید برای هر پا 10 مرتبه، و در 3 نوبت در طول شبانه¬روز (صبح، ظهر وشب) انجام شود.
3- یک پله به ارتفاع 30 سانتی¬متر پیدا کنید بدون اینکه فشاری به زانوها وارد کنید پاها را به نوبت روی پله قرار دهید و سپس دوباره به حالت اول بازگردید. این ورزش باید، روزی 3 نوبت (صبح، ظهر، شب) و برای هر پا 10 مرتبه انجام شود.
4- به شکم بخوابید سپس یک پا را در حالی¬که زانو کاملا کشیده و صاف است حدود 10 تا 15 سانتی¬متر از زمین بلند کنید و 3 ثانیه در این حالت نگاه دارید. این ورزش باید، روزی 3 نوبت (صبح، ظهر، شب) و برای هر پا 10 مرتبه انجام شود.
5- پشت به دیوار تکیه داده پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و پاشنه پاهایتان را 40 سانتی¬متر از دیوار فاصله دهید. اکنون در حالی¬که به دیوار تکیه زده اید زانوهایتان را به آرامی طی 5 ثانیه تا حدود 90 درجه خم کنید و سپس به آرامی به حالت اول برگردید. این ورزش باید، روزی 3 نوبت (صبح، ظهر، شب) و برای هر پا 10 مرتبه انجام شود.